• Αυτό που μου άρεσε ήταν που βοηθούσα τα παιδιά να λύνουν
τις διαφορές τους και γι’ αυτό νιώθω χαρά. Προτείνω αυτό το πρόγραμμα να
συνεχιστεί για να μπορούν και άλλα παιδιά να λύνουν τις διαφορές τους εύκολα
και με ηρεμία.
(
Ιωάννα)
• Εμένα αυτό το πρόγραμμα της «Διαμεσολάβησης» μου άρεσε
πάρα πολύ. Έμαθα πώς να λύνω τα προβλήματα με τους συμμαθητές μου, χωρίς να
βριζόμαστε και να πλακωνόμαστε στις μπουνιές. Επίσης μου άρεσε που ρωτούσα τα
παιδιά για τα συ-ναισθήματά τους και έτσι όπως είχα και τον φάκελο, ένιωθα σαν
δασκάλα.
(Εύη)
• Η Διαμεσολάβηση ήταν ενδιαφέρουσα και με βοήθησε να
βελτιώσω τη ζωή μου. Νιώθω περήφανη που συμμετείχα στο πρόγραμμα και έμαθα να βοηθάω
τα παιδιά να λύνουν τις διαφορές τους με ήρεμο τρόπο. Η πρότασή μου είναι να
συνεχιστεί το πρόγραμμα και τις επόμενες χρονιές.
(Ελεάννα Δερνίκου)
• Αυτό το πρόγραμμα με βοήθησε πολύ για να βοηθάω τα παιδιά που έχουν πρόβλη-μα μεταξύ τους και
θέλω να συνεχιστεί και του χρόνου.
(Μαρία Κρόι)
• Μου άρεσε πολύ αυτή η δουλειά που έκανα. Με βοήθησε στη
συμπεριφορά μου και θα ήθελα να το συνεχίσω και στο Γυμνάσιο, αν γινόταν.
(Μάνος)
• Έμαθα πως μπορεί να βγουν κερδισμένες και οι δύο
πλευρές.
Έμαθα τι είναι οι
ερωτήσεις κλειστού και ανοιχτού τύπου.
(Μάριος Αναγνώστου)
• Μου άλλαξε πολύ τον τρόπο ζωής μου.
• Έμαθα να ακούω τους άλλους προσεχτικά.
• Να μην διακόπτω τον συνομιλητή μου.
• Να σέβομαι τους άλλους.
• Να τηρώ τους κανόνες.
Σχόλια εκπαιδευτικών Σχολικής
διαμεσολάβησης
• «Εν οίδα ότι ουδέν οίδα» Μας είπε πριν από δυόμισι
χιλιάδες χρόνια ο σοφός γέροντας Σωκράτης κι εγώ μετά από είκοσι οχτώ χρόνια
δάσκαλος συνειδητοποιώ, για άλλη μια φορά, πόσα πολλά έχω ακόμα να μάθω. Το
πρόγραμμα εκπαίδευσης Σχ. Διαμε-σολαβητών δεν εκπαίδευσε μόνο τους μαθητές μας,
αλλά κι εμάς τους εκπαιδευτι-κούς σε ένα άλλο τρόπο αντιμετώπισης των διενέξεων
μεταξύ των παιδιών. Σε ένα τρόπο επίλυσης των διαφορών από τον οποίο όλοι
βγαίνουμε κερδισμένοι. Το «θύ-μα» γιατί εκφράζει το πρόβλημα και εξασφαλίζει
μια συμφωνία ότι δεν θα συνεχιστεί η παρενόχληση, ο «θύτης» γιατί καταλαβαίνει
ότι καταδικάζεται αυτό που κάνει και όχι ο ίδιος και συμφωνεί να σταματήσει να
παρενοχλεί και η σχολική κοινότητα, εφόσον οι διαφορές των μαθητών λύνονται με ένα ήπιο και αποτελεσματικό
τρόπο. Μακάρι ο θεσμός της Σχ. Διαμεσολάβησης να εφαρμοστεί και να επεκταθεί σε
όλα τα σχολεία.
(Βοζίκης Αθανάσιος,
δάσκαλος- μέλος της ομάδας υπεύθυνων εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση των Σχ.
Διαμεσολαβητών του 2ου Δ.Σ.Ερέτριας)
• Όπως για τα παιδιά έτσι και για μένα η πρωτόγνωρη αυτή
εμπειρία της σχολικής δι-αμεσολάβησης με οδήγησε σε νέα, πολύ ενδιαφέροντα και
παραγωγικά μονοπάτια αντιμετώπισης και επίλυσης των συγκρούσεων στο σχολικό
χώρο. Μυηθήκαμε σε έναν νέο, εναλλακτικό τρόπο σκέψης που καλλιεργεί την
κουλτούρα ειρηνικής επίλυ-σης της σχολικής βίας… εφόδιο ζωής που μας κάνει όχι
μόνο καλύτερους εκπαιδευ-τικούς αλλά πάνω απ’ όλα ανθρώπους.
(Μπάλλα Δανάη, δασκάλα -
μέλος της ομάδας υπεύθυνων εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση των Σχ.
Διαμεσολαβητών του 2ου Δ.Σ.Ερέτριας)
• Η σχολική διαμεσολάβηση ήταν μια πρακτική άγνωστη για
όλους τους εμπλεκόμε-νους, εκπαιδευτικούς και μαθητές. Παρόλα αυτά, μετά από
αναζήτηση και μελέτη σχετικών πηγών καταλήξαμε στο κατάλληλο υλικό για την
εκπαίδευση των διαμεσο-λαβητών. Με εντυπωσίασε ιδιαίτερα η προθυμία των μαθητών
της έκτης τάξης να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα όπως επίσης και η σοβαρότητα με
την οποία το α-ντιμετώπισαν. Πιστεύω πως ωφελήθηκαν και οι διαμεσολαβητές
μαθαίνοντας πώς να διαχειρίζονται συγκρούσεις μέσα στη σχολική κοινότητα αλλά
και οι υπόλοιποι μαθητές που έμαθαν να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να
επιλύουν τις δια-φορές με τη συνδρομή συνομηλίκων τους. Τα αποτελέσματα της
πιλοτικής εφαρμο-γής της σχολικής διαμεσολάβησης ήταν άκρως ενθαρρυντικά και
σίγουρα αξίζει να συνεχιστεί και επόμενες χρονιές.
(Αφεντούλη Αγγελική,
καθηγήτρια Αγγλικών - μέλος της ομάδας υπεύθυνων εκπαι-δευτικών για την
εκπαίδευση των Σχ. Διαμεσολαβητών του 2ου Δ.Σ.Ερέτριας)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου